Datum je postavljen – 7. septembra videćemo šta je Sony naumio sa Playstation Neo. Konačno ćemo imati neku predstavu o viziji novog hardvera, detalje za softversku podršku i, ako smo srećni, prve demoe Neo naslova. Već neko vreme postoji diskusija vezana za tehnološki mejk-up Sonijeve konzole. Sve je počelo na NeoGaf-ovom forumu sa insajderskom informacijom, da Sony razmatra dve varijante plasiranja nove konzole: jednu sa brzim CPU, a drugu sa mnogo boljom grafickom komponentom (GPU). Obe varijante bi bile skuplje za 100$.

Koje su Sonijeve opcije što se ovoga tiče? Pa realno gledano, poprilično su limitirane. Microsoftov Xbox One clock-speed boost je bio moguć zahvaljujući mnogim faktorima – ali prvobitno, ogromnoj šasiji sa velikim kulerom. Dodajuci 9% CPU-u i 7% GPU uopšte nije ugrozilo soluciju hlađenja konzole. Ako bi Neo pratio dosadašnji dizajn svog pretka,  onda bi dobili tradicionalnu sonijevu konzolu  sa sličnim uređenjem za hlađenje. PS4 je već dosta topliji i bučniji od Xbox One, što dalje govori da povećanje clockova na verovatno većem procesoru, možda ne može biti opcija, ukoliko se ne promeni interni kuler a i sam dizajn konzole.

Base PS4PS4K NeoBoost
CPUEight Jaguar cores clocked

at 1.6GHz

Eight Jaguar cores clocked at

2.1GHz

1.3x
GPU18 Radeon GCN compute units

at 800MHz

36 ‘improved’ GCN compute

units at 911MHz

2.3x FLOPs
Memory8GB GDDR5 at 176GB/s8GB GDDR5 at 218GB/s24% more bandwidth

512MB more memory

w

AMD-ov Polaris 10 šteluje klokove na različitim stanjima snage, kao ste se vidi na AMD Wattman aplikaciji. Vidimo da Neovih 911 MHz-a je efektivno indentičan stanju snage 2. Zanimljivo je da ako Sony pogura do stanja snage 3, imao bi 5 teraflopa GPU – 17% brži nego sadašnje specifikacije što je i ujedno najbolja (zlatna sredina) solucija na grafu.

 

Kao što smo rekli, jedina moguća opcija bi bila da Neo ima poveću šasiju i samim tim veći kuler, što bi dozvolilo postojećem procesoru da radi na višim klokovima. Mozda bi cena od dodatnih 100$ uključila i brži RAM sa 8gbps modulima koji nas vodi do 256GB/s protoka podataka. Međutim, čak i ako bi Sony gurao svoj procesor do limita, razlike u gameplayu se ne bi ni videle. Najveca prepreka Neo konzole, što se tiče poboljšanih specifikacija, je zapravo fabrička proizvodnja.  Izlazak  konzole u 2016. godini je vrlo verovatan i Nea bi već mogli da vidimo u oktobru, što dalje implicira da su specifikacije konzole odavno već poznate, možda i nekoliko meseci u nazad.  Sony će u svakom slučaju kaskati za Mikrosoftom što se tice specifikacija, ali imajte na umu da Neo izlazi skoro godinu dana ranije za razliku od Xbox Project Scorpio, a i trebao bi biti jeftiniji – Scorpiov procesor od 6TF neće biti jeftin za proizvodnju a to ne uključuje i 12GB memorije koje Scorpio navodno poseduje.

ps4 neo

Razmatrajući sve navedeno, teško da će doći do bilo kakvih poboljšanih specifikacija, ali postoji i jedna teorija gde Sony moze da zadovolji potrošače. Ako pogledamo specifikacije GPU-a Xbox One S, vidimo da boost GPU-a pokazuje da dodatna grafička snaga može da se aplicira na postojece video igre bez ikakvih problema. Trenutno, Neov „base mode“ ima kompatibilnost sa starim PS4 od 1.6GHz CPU/800MHz GPU klokova, verovatno sa manjim protokom memorije. Šta ako bi base mode bio poboljsan  brzim CPU i GPU resorsima?