Pošto nam se uskoro približava izlazak igre Deus Ex: Mankind Divided, vreme je da se podsetimo starijih Deus Ex naslova i onoga što je žanr “cyberpunk  first-person action role-playing games” činilo dobrim. Ako je suditi po naslovu žanra, onda je to kompleksnost. Da li je zaista tako, uverite se na kraju teksta.

Deus Ex serijal je smešten u futuristicki sajberpunk svet, u kojem postoji mnoštvo tajnih organizacija i zavera, među kojima su i Illuminati. Globalne megakorporacije imaju veliki uticaj na donošenje odluka raznih vlada širom sveta, dok se broj privatnih armija povećava iz dana u dan. Napredovanje na polju biotehnologije i kibernetike je dovelo do razvoja augmentacija ili naprednih veštačkih organa sposobnih za drastično poboljšanje performasni ljudskog tela. Takva vrsta napretka je neminovno dovela i do socijalnih podela. Sa jedne strane se nalaze „Augs“ ili ljudi koji su prihvatili augmentacije na svom telu, dok su na drugoj strani ljudi koji su se moralno odrekli operacija tog tipa, oni koji su bili siromašni da bi priuštili tako nešto ili oni čije je telo uporno odbacivalo augmentacije. Tenzije među podeljenim fakcijama su nekolike puta izrastale u otvoren sukob.

JCDenton2

2

Originalni Deus Ex, koji je izašao 2000. godine, koristio je prvi Unreal grafički engine koji je omogućavao  postojanje ogromnih prostranstava  sa minimalnim učitavanjima između nivoa. Upravo tu leži prava snaga Deus Ex -a. Igra odiše duhom prvih PC FPS igara, u eri kada pucačine nisu portovane sa konzola i gde su ogromni hub-ovi prosto vapili za istraživanjem. Nastavak Deus Ex Invisible War, koji je u tadašnje vreme bio hvaljen zbog odlične grafike, nije imao da ponudi ništa drugo osim raznih bagova, koji su otežavali i onako pretešku igru. Izlizana priča i nezanimljivi likovi nisu ostali u srcima igrača. Mnogi ga čak nisu ni smatrali pravim nastavkom. A onda je u avgustu 2011. godine izasao Deus Ex: Human Revolution. Ova igra je predstavljala prequel, sa radnjom koja se dešava 25 godina pre prvog Deus Ex-a. Unapređivanje igrača kroz augmentacije je izvedeno maestralno. U mnogim igrama tog vremena sva unapređenja su donosila minimalne pomake u izgradnji lika. Human Revolution je išao drugom rutom. Igrači su birajući nove augmentacije efektivno odlučivali kako će igrati igru – kao hakeri, kao ubice iz senke ili kao Rambo.

augments

U igri ste se osećali kao pravi tajni agent, posebno kada infiltrirate top-secret lokaciju kao što su tajne laboratorije, glavni štab terorista ili sumnjive vladine organizacije. Igra vam daje pregršt izbora i načina kako da pristupite i izvršite zadatak, ali vas najviše nagrađuje kroz skill poene i opremu kada ste tihi i nevidljivi.  U Deus Ex se nikada nećete osecati kao da vas igra nadgleda i „naređuje“ šta da radite kao što je slučaj u mnogim igrama danas.

81aYLF-GikL._SL1500_

screen800x500

Ovaj serijal poštuje igrača i to se oslikava ne samo u dizajnu igre nego i u dobro osmišljenoj priči, sporednim zadacima i slobodi kretanja.  Ako želite, možete hakovati kompjutere drugih ljudi i čitati njihove mejlove, gde ćete pronaci, ako ne šifru za ulazak u direktorovu glavnu kancelariju, onda sigurno neke informacije koje nisu za širu javnost. Istraživanja ovog tipa u većini doprinose produbljenju Lore –a koji fanovi serijala i te kako cene.

Zbog svega ovoga se jako radujemo novoj igri – Mankind Divided, koja izlazi ove nedelje. Da li će ona opravdati očekivanja igrača, ili će doživeti sudbinu igre Invisible War, saznajte sa nama. U toku narednih nedelju dana na Portalu Razmena Igara moći ćete da pročitate naše prve utiske, kao i konačni opis.